2011-11-29

Teststickar och repar upp

Den senaste veckan har varit enformig på stickfronten. Jag har fått äran att teststicka en sjal och har hållt på med den hela veckan. Upptäckte igår att jag stickat alldeles för löst så garnet räcker inte. Så det är bara att repa upp och börja om från början med mindre stickor.
Kommer inte visa bild på den här innan jul då den ska bli en julklapp och jag vet att mottagaren läser min blogg ibland. Men bilder finns på ravelry.

Har kollat igenom de få bilder jag tog på sticklägret. Är inte riktigt nöjd med någon av dem. Så ingen hamnar här. Men Ulrika har en massa fina bilder och även ett inlägg med länkar till andra som bloggat om lägret.

Från och med idag fram till 15 december, blir det inte så mycket stickat pga en tenta och fyra seminarier. Så det är inte säkert att det blir något inlägg de närmaste två veckorna.

2 kommentarer:

  1. Lycka till med slutspurten på terminen!
    Du får ta igen stickningen under jullovet!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Jag har kollat in sjalen på Ravelry, den ser jättefin ut! Spännande att se slutresultatet.
    Lycka till med tentan, hoppas du får massor av härlig sticktid sedan :-)
    Ulrika

    SvaraRadera