2011-11-15

Knappnappning och packning

I helgen var jag nere i Skåne i ett dygn. Var på farfars begravning i fredags, men höll på att missa den p.g.a. försenat tåg. Den var jättefin och sorglig, grät en hel del.
Kvällen spenderades sedan hemma hos pappa och natten hos mamma. Hos mamma nappade jag knappar och tog med mina gamla broderier. Fick även en stoppsvamp av henne.

Mina gamla broderier. En groda, en gott&blandat, en påbörjad katt och en tom duk.
En del broderigarn av olika kvalitet också.

Knapparna jag nappade och stoppsvampen.

Jag har valt projekt och garn som får följa med till sticklägret nu. Kläderna och garnet är nerpackat. Stickorna och projekten packas ner imorgon.

Sjal, strumpor, stjärnfilt och halsduk är de projekt som får följa med.
Garnet är till strumpor och vantar.

Sen kommer jag väldigt troligt ha mer garn med mig hem. :) Jag har även packat ner 2 nystan till garnlotteri.

Om två dagar sitter jag i Pålänge med en massa trevliga stickerskor och stickar.
Nästa inlägg blir efter lägret, om lägret.

2 kommentarer:

  1. Det är alltid jobbigt med begravningar, uffa! Hoppas du får ha super roligt nu då på sticklägret så sorgerna glöms bort för en stund! Ser fram emot bilder och att höra dig berätta om allt sedan. =)

    SvaraRadera
  2. Beklagar sorgen...
    Hoppas att du i alla fall får riktigt roligt på lägret.

    SvaraRadera