2011-08-09

Stickläger - Fredag

Fredagen bjöd på besök, garnfärgning och avslutades med ösregn.

En kopp kaffe innan garnfärgningen. Jag har själv inga bilder från färgningen, men det har Lisa och Ulrika. Jag färgade 200 g tvåtrådig ull i gröna nyanser, 100 g mohair blev gul-grön och 100 g lester-lyster blev fint röd.

Dödergök kom på besök.

Lena O stickade ett moln. Öglemohair och stora stickor blir lätt och luftigt som moln. Tror det var en bred halsduk det ska bli.

Vinster i garnlotteriet.

Ännu mer vinster.

Vinster.

Vinster.

Vinster.

Lenas garnhållare och stickning. I en underbart röd nyans.

Stickning i väntan på garnlotteriet.

Min nya stickväska, perfekt för mindre projekt.

Elin kom på eftermiddagen och spann. Hon är så duktig och hade finfina handspunna garner med sig.

Jag hade 7 lotter i garnlotteriet och vann på 6 av dem. :)
Fick tre av de fem garner jag allra helst ville ha. Det grönblåa är helt underbart!
Ministrumpstickor, knappar och stickväska i tre delar var bra vinster det med.
Eskimogarnet fick jag av Johanna. Snälla söta Johanna som också gav mig en bok. :) Efter vår flytt ska jag skicka ett paket till henne, med en bok och lite annat smått och gott.

Efter lotteriet dukades det fram ost. Från vänster: Conny, Håkan, Per-Åke, Irene, Evert och Barbro.
Håkan och Barbro var mina favoriter.

Det fanns tomatmarmelad också. Det var nytt för mig, men väldigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar