2011-08-11

Koftkatastrof

Koftan finns inte mer. :(


När jag provade idag kom jag fram till att halsringningen var alldeles för liten och att det var för mycket tyg fram jämfört med bakstycket. Så jag repade och började tänka.
Nu har jag börjat på nytt. Ny modell, nytt tänk. Började lägga upp maskor för axel och stickar ena framstycket, samtidigt formar jag halsen och ärmhålet. Sen gör jag likadant på andra framstycket. Ska sen plocka upp maskor från den provisoriska uppläggningen jag gjort och göra ett helt bakstycke där jag formar ärmhålet.
När ärmhålen är klara ska jag sätta ihop allt på en sticka och sticka fram och tillbaka över fram-bak-fram-stycke. Ska minska och öka där det behövs för att få den så figurnära som möjligt.
Ska sedan plocka upp maskor i ärmhålen och sticka armarna uppifrån och försöka forma dem bra.
Jag ska avsluta både kroppen och armarna med en längre grå resår.
Det sista jag ska göra är att plocka upp maskor efter framkanterna och sticka resår och knapphål, sen blir det en halsringning i resår också.

Nu hoppas jag att detta blir bra. Ska sticka lite till och fota när jag satt ihop fram- och bakstycken.

2 kommentarer:

  1. Det blir säkert bra!! =)

    SvaraRadera
  2. Häpp ingen kofta. Nya friska tag det beundrar jag! min kofta vilar lite ;-) för andra projekt. Tack än en gång för allt garn!

    SvaraRadera