2011-06-01

Garnfärgning och utlottning

Jag firar att mitt sommarlov har börjat med att färga garn. Det är första gången på fem år som jag inte har något sommarjobb, känns konstigt men samtidigt skönt. Det är även första gången som jag färgar garn själv. Jag f'ärgar med karamellfärg. Ville ha rött garn, men det blir rosalila. Ska fotografera det när det torkat. Så bilder kommer någon gång i helgen.
Det var kul, så får göra det fler gånger och se om jag kan få fram andra roliga färger.

Kamilla har en utlottning där man kan vinna en härva handfärgat garn eller ett par finfina strumpor. Jag hoppas på garnet. :)

Nu har jag fått min bytesvän i Stickameras garn- och tebyte. Funderar på vad jag ska skicka för garn, ska cykla ner till stan och klämma på garn snart. Vilket te jag ska skicka var lätt bestämt, då min bytesvän tycker om svart te precis som mig, så det blir mitt favoritte som får åka med i paketet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar